2013. július 21., vasárnap

Kimchi bokkeumbap (김치 볶음밥) - egyszerű és gyors

Kimchi bokkeumbap (1)
Készítettünk már rizst és kimchi-t, most rakjuk össze a kettőt, és így megkapjuk a kimchi bokkeumbap-ot! Az étel nevének jelentése: kimchi sült rizs (nem kell ezt túlcifrázni, kérem szépen). Ez az egytálétel igen népszerű Koreában, hiszen rizs és kimchi mindig, minden háztartásban van otthon, a kettőt összerakni pedig nem nagy művészet.
Nézzük, én hogyan készítem. ;)


Ez egy olyan étel, amit én Koeában nem kóstoltam. Más bokkeumbap-ot (sült rizst) sokszor volt alkalmam enni, de mint korábban is írtam, ott többnyire éttermekbe jártunk, és ha már étteremben van az ember, valami "komolyabbat" eszik. :) Szóval itthon készítettem és ettem ilyet először, és annyira megszerettem, hogy ha van kimchi-m, akkor sűrűn készítek belőle kimchi bokkeumbap-ot.
Alapvetően rizsen és kimchi-n kívül más nem kell bele, de érdemes kicsit "feltúrbózni" zöldségekkel, hússal, tojással, kinek mi tetszik.

Kimchi bokkeumbap készítése

Hozzávalók (kb. 3 adaghoz):

  • 1 bögre rizs (elkészítést lásd itt)
  • 1/2-3/4 bögre kimchi (lé is legyen benne)
  • hús (ízlés szerint bármi lehet: virsli, sonka, darált hús, csirkemell, tényleg ami jól esik, mennyiséget nem tudok pontosan írni, de azért ne legyen rizses-kimchi-s hús belőle ;) )
  • tojás (tükörtojásként a tetejére - opcionális)
  • vegáknak zöldségek (ízlés szerint, de itt se legyen rizses-kimchi-s zöldség a vége ;) )
Elkészítés (vegát még sosem csináltam, elénézést, húsevő vagyok, így ehhez tudok instrukciókat adni):
Feltesszük főni a rizst a már korábban ismertetett módon. Az előkészített húst (kiolvasztott/feldarabolt, fűszerezni nem kell) kevés olajon megpirítjuk, majd hozzáadjuk a kimchi-t, és összefőzzük. Miután a rizs elkészült és ízesítettük szezámolajjal, összekeverjük a kimchi-s hússal. A tetejét megszórhatjuk apróra vágott újhagymával, szezámmaggal, és tehetünk rá egy tükörtojást is.

Saját képem sajnos nincs erről az ételről, de itt egy közeli a kedvenc koreai gasztroblogomból, Maangchi-tól:

Maangchi kimchi bokkeumbap-ja (2)

Képek forrásai:
(2) Maangchi kimchi bokkeumbap-ja - http://www.maangchi.com/recipe/kimchi-bokkeumbap

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése